środa, 2 lipca 2014

Najważniejsze wartości w życiu.


 Jakie wartości w życiu są najważniejsze dla nastolatków? 


Przyznam się, przeżywam okres buntu. Podziwiam rodziców za to, że jakoś ze mną wytrzymują :)
Jedną z najważniejszych wartości dla mnie w tym czasie jest PRZYJAŹŃ.
Przyjaciółka/Przyjaciel to w tym momencie jedyna osoba, której mogę się wygadać. Ponarzekać na rodziców, powiedzieć jak to mam źle w życiu.
Choć tak na prawdę, rodzice chcą nas chronić prze różnymi niebezpieczeństwami, a my uważamy, że oni skracają nam naszą przestrzeń prywatną i życie społeczne. Chyba powoli zaczynam to rozumieć.Zapewne za jakiś czas będę w stanie mogła im podziękować za to, że tak się o mnie troszczyli w tym trudnym dla mnie momencie życia.

Kolejna wartość życiowa?
Hmmm.. Pomyślmy. Dla mnie bardzo ważna jest osoba, która znaczy coś więcej niż przyjaciel. To ta osoba, która  niesamowicie dobrze Cię rozumie, potrafi Ci pomóc w życiowych sprawach. Zwłaszcza gdy jest od Ciebie starsza i przeżywała już ten moment, gdy wszyscy nastolatkowie się buntują. Czyli kolejną ważną DLA MNIE wartością w życiu jest po prostu MIŁOŚĆ.

Kłócimy się z rodzicami, obrażamy się, ale tak na prawdę RODZINA jest niesamowicie ważną wartością życiową. To rodzina jest na zawsze z nami, na dobre i na złe. Możemy się pokłócić z przyjaciółmi, ale rodzina nigdy nas nie zostawi. Będzie starała się w każdym momencie naszego życia nam pomóc.
Szczerze Wam powiem, że zdarza się, że pokłócę się czasem z tatą, ale zawsze gdy mam jakiś problem to jednak stara mi się pomóc, nie zważając na moje "fochy".

ZDROWIE to też niesamowicie ważna wartość. Kto wie, może najważniejsza. Jest zdrowie, jest wszystko. Choć może nie dla nastolatków. To ten wiek, gdy chcemy wszystkiego spróbować i nie dbamy o własne zdrowie. Bo bądźmy szczerzy, kto w wieku 15-16 lat nie spróbował alkoholu. Nie czarujmy się. To wiek w którym smakujemy po części "dorosłego życia". Co prawda czasem może się to dla nas skończyć źle, ale jeżeli potrafimy się ograniczyć to sądzę, że takie poznawania "dorosłego świata" nie jest złe.

Ważne jest też mieć własną PASJĘ. Dzięki temu możemy się odprężyć po ciężkim dniu. Dla jednych to robienie zdjęć , dla innych pisanie blooga, a dla jeszcze innych gotowanie. Każdy ma inną pasję w swoim życiu, ale najważniejsze jest to, aby ta pasja dawała nam radość.

Przysłowie mówi: "PIENIĄDZE szczęścia nie dają". Coś w tym jest, ale jednak każdy chciałby mieć na swoim koncie jakąś fajną sumę pieniędzy, aby można było kupić sobie coś co będzie nam się podobać, a może nawet spełni nasze marzenia.
Załóżmy, ze mamy osobę, która kocha fotografię, ale nie ma aparatu. I w tym momencie pieniądze dają szczeście i to ogromneeeee. Gdy taka osoba dostanie upragniony aparat, to świat stoi dla niej otworem. Jednak zbyt duża suma pieniędzy też może nam zaszkodzić. Może nam uderzyć do głowy tzw. woda sodowa. Znam kilka takich przypadków. Ludzie kupywali kolejne firmy, wszystko było pięknie, aż w końcu wszystko się zawaliło. Nie było z czego spłacać kredytów. Trzeba było wszystko sprzedać i nie zostało im NIC! Musieli przeprowadzić się na wieś do rodziny i szukać pracy za mizerne pieniądze.

Chyba już ostatnia wartość... SZCZĘŚCIE !
Nie znajdzie sie chyba osoba, która nie chce być w życiu szczęśliwa. Dla mnie szczęście to kochająca rodzina, dobra praca, mieszkanie oraz żeby było za co kupić chleb.
A wracając do pracy. Nie chciałabym pracować w zawodzie, który w ani 1% mnie nie usatysfakcjonuje. Chce być szczęśliwa z tego, co robię. Jednak nie zawsze w życiu jest tak kolorowo. Trzeba brać to,co dają.

Chętnie dowiem się jakie wartości są DLA WAS najważniejsze. 
Każdy komentarz będzie mnie napędzał do dalszej, lepszej pracy na tym bloogu. Mam nadzieję , że za bardzo Was nie zanudziłam. :) 








1 komentarz:

  1. szczęście, zdrowie, przyjaźń, miłość, rodzina, niekoniecznie w takiej kolejności, w sumie wszystkie są dla mnie ważne tak samo. :) dodatkowo ważne jest dla mnie też bycie dobrym człowiekiem i postępowanie w zgodzie z własnym sumieniem.:)
    pozdrawiam.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń