środa, 2 lipca 2014

Orkiestra - pasja, ale i ogromny obowiązek.

 Dwa lata temu w styczniu naszła mnie myśl gry w orkiestrze. Chciałam wyjeżdżać na te wszystkie koncerty, poznać trochę świata, więc razem z Martyną poszłam na próbę i się zapisać. Chciałam strasznie grać na saksofonie sopranowym, ale do wyboru miałam:

  1. saksofon tenorowy (ogromny)
  2. puzon
  3. trąbka  
Wybrałam trąbkę i nie żałuję. Pierwsze kroki były trudne, ale po 6-7 miesiącach nauczyłam się gry na trąbce. Pamiętam, że pierwszym takim prawdziwym utworem orkiestry, który dostałam było "Koko, koko Euro Spoko" :D
Nawet dobrze mi poszło, więc od lipca miałam chodzić już na próby orkiestry, nie indywidualne. 
Pierwszych kilka prób to była dla mnie czarna magia. Nic nie wiedziałam. Wtedy chciało mi się płakać, ale dziś się z tego śmieje. :D
Mój pierwszy prawdziwy koncert z orkiestrą był 11. listopada na akademii. Pierwszy występ i od razu w marszu. Gdy orkiestra idzie w szyku to nie jest takie proste jak wydaje się z boku. To na prawde trudna sprawa. Teraz poświęcamy temu sporo czasu. Jednak dałam jakoś rade. :) 
Gram na II kornecie i czuję się spełniona. Byliśmy w wielu fajnych miejscach (Niemcy, Wisła , Puławy , Ciechocinek , Sławno , Jarosławiec , Wadowice , Częstochowa i wiele innych) Poznałam wielu wspaniałych ludzi. 
11 maja odbył się Wojewódzki Przegląd Orkiestr OSP w Kaliszu. To był nasz pierwszy tak ważny występ. Nigdy wcześniej nie jeździliśmy na oceniane koncerty. Było stać nas na więcej. Wyszedł nasz brak doświadczenia. Pierwsza ósemka z 18 orkiestr kwalifikowała się na przegląd regionalny. Po cichu liczyliśmy na to 8 miejsce, a okazało się, że zajęliśmy 5! A właściwie 4, ponieważ mieliśmy tyle samo pkt. ;)

Zobaczcie od 00:08:08 :)
To właśnie nasza orkiestra. :) Fajnie być w teleexpresie :D
http://www.tvp.info/14883436/11052014-1715


Kolejny:

I jeszcze jeden:

No więc zakwalifikowaliśmy się na przegląd regionalny.Było do wyboru siedem terminów w różnych krańcach Polski. My wybraliśmy 22. czerwca i Ciechocinek. :) 
Czujemy, że poszło nam lepiej niż w Kaliszu, ale czy zakwalifikujemy się do ogólnopolskich to zobaczymy pod koniec wakacji. ;) Dla nas przegląd regionalny to już duży sukces. :)

W niedziele odbędzie się u nas Przegląd. Strasznie się cieszymy, bo odwiedzi nam orkiestra z Lwowa. :) 
Mamy nadzieję, że godnie ich przywitamy. 



Jeżeli ktoś ma ochotę to oczywiście ZAPRASZAMY :) !











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz